27 listopada, 2016

Jak ustawić przyjazny link na LinkedIn i dlaczego taki szczegół jest ważny?

Podobno jak Ciebie widzą, tak Ciebie piszą. Albo jeśli nie ma Ciebie w googlu, to znaczy że nie istniejesz. Albo... Albo po prostu, dlatego, że przyjazny link na LinkedIn wygląda dobrze, wygląda profesjonalnie, jest bardzo praktyczny, ponieważ łatwo i estetycznie komponuje się w naszym CV a tak w ogóle to taki link łatwo przekazać dalej... Przekonałam Ciebie? Uff, to teraz sprawdź jak go ustawić:

Jak ustawić przyjazny link do mojego zawodowego profilu na LinkedIn?


Krok pierwszy:

Po zalogowaniu się do swojego profilu, wejdź w edycję. Pod zdjęciem znajduje się Twój aktualny link. Na końcu tego linku, gdy najedziesz kursorem, pojawi się śrubka:


Krok drugi:

gdy w niego klikniesz, serwis przeniesie Ciebie do edycji drugiego poziomu. Tam znajdują się między innymi do wyboru informacje, które chcesz o sobie publikować na profilu albo wygenerować wizytówkę na stronę internetową czy internetowe CV. Ciebie w tej chwili interesuje Twój publiczny url -> kliknij więc w ołówek na końcu obecnego adresu:



Krok trzeci:

Po kliknięciu w ołówek pojawi się edytowalne pole, w które wpisz to w jaki sposób chcesz mieć utworzony swój własny adres na LinkedIn. Najczęściej to jest po prostu imię i nazwisko, czasem zdarza się, że osoby wpisują tutaj nazwę swojej działalności gospodarczej. Dla nas, myślę, imię i nazwisko to opcja najlepsza. I pamiętaj, musisz zmieścić się w maksymalnie 30 znakach.




Krok czwarty:

Zapisujesz, odświeżasz stronę, wracasz do głównego widoku swojego profilu i tuż pod zdjęciem masz już swój osobisty adres na LinkedIn :)



Dlaczego taki drobiazg jest ważny? Pomijam już aspekt wizualny, ale pamiętaj, że serwis działa w oparciu o algorytmy wyszukiwarki a ta z kolei w pierwszej kolejności pobiera dane z tytułu (w naszym przypadku imię i nazwisko), potem opis (ta linijka tuż pod imieniem i nazwiskiem, nie mylić z summury / z podsumowaniem) i w końcu słowa zawarte w adresie url. Te trzy główne "miejsca" wpływają Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Jeśli więc potencjalny rekruter wpisze w wyszukiwarkę Twoje nazwisko, które, tak jak moje jest dość popularne, to w wynikach najwyżej i wyskoczą mu wszystkie osoby z przyjaznym url, dopiero później te z tym tradycyjnym, który tworzy się podczas zakładania konta.


















Dziękuję, że dzielisz się tym wpisem ze znajomymi! :)

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz:)